Vagyonőri igazolvány kiváltása: Gyors és hatékony útmutató

A vagyonvédelmi tevékenységekhez szükséges igazolványt csak a rendőrség által kiadott érvényes igazolvánnyal lehet elérni. Az igazolvány kiváltása megkezdhető a törvényben előírt szakmai végzettséget igazoló személy és vagyonőr (biztonsági őr) bizonyítvány megszerzése után a sikeres vizsga letétele alapján.

Az igazolvány kiadásának feltételei

Az igazolványt kérheti bármely magyar állampolgár vagy szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személy, amennyiben nagykorú, cselekvőképes és rendelkezik a megfelelő szakképesítéssel. Az igazolvány kiadása nem lehetséges, ha a kérelmező a tevékenység gyakorlása alóli kizárás hatálya alatt áll.

A vagyonőri igazolvány öt évig érvényes és további öt évre meghosszabbítható, feltéve, hogy a kiadás feltételei ismételt vizsgálat alapján fennállnak. Az igazolvány megújítását vagy cseréjét a rendőrhatóság illetékeseinél kell indítványozni.

Az igazolvány kérelmezésének folyamata

Személyes ügyintézés

2022. július 1-től az eljárás elektronikusra váltott, így a kérelem személyesen történő benyújtására a lakcím szerinti rendőrkapitányságon van lehetőség. Fontos előzetesen tájékozódni az ügyfélfogadási időről és persze az időpontfoglalásról. Az ügyintéző elektronikusan veszi fel az adatokat, az igénylőnek csak a személyi okmányait és a bizonyítványt kell magával vinnie. Az illeték 6.900 Ft, melyet a terminálon vagy sárga csekken lehet befizetni.

Ügyintézés az interneten

Amennyiben valaki rendelkezik ügyfélkapu hozzáféréssel, akkor az ügyintézés.police.hu oldalon tudja elindítani az eljárást. Az új ügy indítása menüpont megkeresése után a következő lépések a következők:

  1. Az „Igazgatásrendészet” szekciót válasszuk.
  2. Az igazgatás rendészeten belül válasszuk a „Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézést”.
  3. Az űrlapok közül válasszuk az „RI-0200” azonosítójú „Kérelem igazolvány kiadásához, meghosszabbításához” címűt.

Ezután az ügyfélkapus bejelentkezés következik, mely során a rendszer automatikusan azonosítja a kérelmezőt. Ajánlatos a kérelem előtt a bizonyítványt beszkennelni, így könnyebb lesz feltölteni, hiszen így biztosan megfelelő lesz a felbontása. Az eljárás díja szintén 6.900 Ft, melyet az oldal utasításai szerint kell befizetni a lakhely vagy tartózkodási hely szerinti kapitányság megjelölésével.

Az ügyfélkapus igénylésnél a rendszer tárhelyre küld válaszüzenetet, illetve e-mailt is. Az igazolvány kiadásával kapcsolatban a rendőrhatóság a közigazgatási hatósági eljárás szabályai szerint jár el, ellenőrzi a kiadás vagy meghosszabbítás feltételeinek meglétét.

Jelentkezés
Ez a weboldal is sütiket használ!
A kényelmes böngészési élmény érdekében sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. A weboldalon megtekintheti az Adatkezelési és Süti Tájékoztatónkat (PDF).
Szükséges:
Az weboldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges sütik. Ezek nélkül a weboldalt nem lehet megtekinteni.
Statisztikai:
A weboldal statisztikáinak elemzésével tudjuk weboldalunkat hatékonyabbá tenni, hogy a lehető legmagasabb felhasználói élményt nyújtsuk kedves látogatóinknak. Ezért gyűjtünk statisztikai adatokat a Google Analytics segítségével, amely kizárólag az IP címeket tárolja a személyes adatok közül.
Reklámcélú:
Azért települnek ezek a sütik, hogy a felhasználót számára egyedi, releváns, érdeklődési körébe tartozó reklámajánlatokkal tudjuk megcélozni.
Sütik működésének megtekintése Elfogadom